Навчальний посібник «Маркетинг: Модель 7P» призначений для вивчення теоретичних і практичних засад здійснення ефективної маркетингової діяльності у сфері послуг, теоретико-методичних і практичних підходів до управління маркетингом послуг, проведення маркетингових досліджень.
Маркетинг послуг – це процес розробки, просування, реалізації послуг, орієнтований на виявлення специфічних потреб клієнтів. Він спрямований на допомогу клієнтам оцінити послуги сервісної організації та зробити правильній вибір.
Відповідно до специфіки ринку послуг, задоволення очікувань споживачів та гармонійного балансування інтересів компанії з метою просування та реалізації послуг на ринку, підприємствам необхідно застосовувати модель маркетингу – 7Р, яка дозволяє будувати лояльні стосунки із споживачами, розробляти ефективну маркетингову товарну, цінову, комунікативну та політику розповсюдження послуги, формування ефективного матеріального середовища надання послуги та організовувати процес надання послуги.
Концепцію маркетингу 7Р можна застосовувати в усіх галузях і сферах бізнесу, тому матеріали викладені у навчальному посібнику можуть бути корисними здобувачам вищої освіти спеціальності 075 Маркетинг і при вивченні ряду інших освітніх компонент професійної підготовки, зокрема: Маркетинг, Маркетингова товарна політика, Бізнес-процеси в торгівлі, Маркетингове ціноутворення, Маркетингові комунікації тощо.
У навчальному посібнику «Маркетинг: Модель 7P» систематизовано теоретичні основи маркетингу послуг та концепції маркетингу 7Р.
Навчальний матеріал викладено за розділами:
Розділ 1. Сутність маркетингової моделі «7Р»
Розділ 2. Розробка товарної стратегії
Розділ 3. Розробка стратегії ціноутворення
Розділ 4. Визначення місця і засобів розповсюдження
Розділ 5. Розробка стратегії просування
Розділ 6. Організація бізнес-процесів компанії
Розділ 7. Створення фізичних атрибутів
Розділ 8. Формування корпоративної культури компанії
Кожен розділ містить:
− актуальні дискусійні питання для обговорення, що допоможе розібратися в сучасних проблемах маркетингу послуг та знайти альтернативні рішення;
− тести для самоперевірки
− практичні ситуаційні завдання для опрацювання теорії в контексті реальної ситуації та опанування навичок практичної роботи у сфері послуг.
Навчальний матеріал викладено у доступній формі. Зміст та структура навчального посібника адаптовані до вимог дистанційної форми навчання.
Рекомендовано здобувачам вищої освіти, викладачам освітньої програми «Маркетинг», фахівцям, чия діяльність пов’язана з маркетингом, а також для самостійної підготовки до вступу в магістратуру на спеціальність 075 «Маркетинг».